منابع اطلاعاتی نمایشگاه

منابع اطلاعاتی نمایشگاه

بدیهی است که لازمه شرکت در یک نمایشگاه و یا هر اقدام دیگری و رسیدن به موفقیت ، شناخت کافی از شرایط ، محیط و ویژگی های آن می باشد ، از این رو این مقاله پیرامون منابع اطلاعاتی برای شرکت در یک نمایشگاه بحث می کند ....

کد : 163
تاریخ انتشار : يکشنبه 26 مهر 1394
print
نظرات : 0

منابع اطلاعاتی نمایشگاه

بدون تردید صاحبان صنایع و تجاری که قصد شرکت در نمایشگاهی را دارند در برنامه ریزی های خود قبل از شرکت در نمایشگاه نیازمند ارزیابی آن می باشند که آیا شرکت در چنین نمایشگاهی عوایدی را حاصل وی خواهد کرد یا خیر؟ بنابراین ضروری است منابعی برای قضاوت در اختیار داشته باشد...

دراین گزارش تلاش خواهیم نمود به معرفی برخی از این منابع بپردازیم

  1. کاتالوگ: برگزارکنندگان نمایشگاه ها،اغلب با برگزاری نمایشگاه کاتالوگی چاپ و منتشر می کنند که در بردارنده اطلاعات اساسی در مورد مساحت نمایشگاه،نوع کالاهای عرضه شده و موسسات شرکت کننده در آن است. در کاتالوگ معمولا اطلاعات زیر مندرج می باشد:
    • چه موسسات و شرکت هایی در نمایشگاه شرکت خواهند داشت.
    • چه کالاهایی مورد نمایش و عرضه واقع خواهند شد. - هر شرکت یا موسسه چه فضایی را در اختیار خواهد داشت.
  2. مطبوعات یا نشریات بازرگانی: همزمان با برپایی نمایشگاه،اخبار آن در روزنامه های اقتصادی یا نشریات تخصصی منتشر می شود این نشریات می توانند به موسسات یا شرکتها در شناخت مزایا یا معایب نمایشگاه و درجه اهمیت آن کمک نماید.
  3. افراد مطلع: بازرگانان، صاحبان صنایع ، متصدیان خرید فروشگاه های بزرگ، اتحادیه های بازرگانی وسایر افرادی که با تجارت سروکاردارند، منابع مطلع ومناسبی برای قضاوت یا ارزشیابی یک نمایشگاه بازرگانی در کشور خود محسوب می شوند.
  4. نظر سنجی از شرکت کنندگان با سابقه: یکی دیگر از راه های کسب اطلاعات درباره یک نمایشگاه، نظر خواهی از سازمان های دولتی یا موسسات بازرگانی صنعتی است، که در سال های گذشته در نمایشگاه مورد نظر شرکت نموده اند ونام آنها در کاتالوگ نمایشگاه به ثبت رسیده است.
  5. بازدید از نمایشگاه: موسسه یا شرکتی که قصد حضور در نمایشگاه را دارد می تواند در طول سال اول بدون شرکت در نمایشگاه از آن بازدید به عمل آورده و به مسائلی چون وسعت یک غرفه، مناسب ترین غرفه برای عرضه کالا، تزیینات مناسب برای یک غرفه و یا اینکه نمایشگاه، فضای مناسبی برای داد وستد محسوب می شود یا خیر؟ توجه نموده و از تجربه دیگران نیز استفاده نماید.
  • شرکت کنندگان در نمایشگاه
  • شرکت کنندگان در یک نمایشگاه بخشی از یک استراتژی دراز مدت توسعه صادرات است که هدف آن سوق دادن کالاهایی است که از بیشترین شانس فروش در یک بازار خارجی برخوردار هستند.هنگامی که یک سازمان درصدد برمی آید که گروهی از واحدهای تولیدی صادرکننده را شناسایی نموده و امکان مشارکت آنها را در یک نمایشگاه تجاری فراهم کند،حداقل باید از دو سال قبل مقدمات لازم را فراهم آورد. برنامه ریزی قبلی این امکان را می دهد که محل مناسبی را برای عرضه کالاهای مورد نمایش انتخاب نماید، هنگامی که محل نمایشگاه انتخاب گردید، برگزار کننده برای شناسایی موسسات علاقه مند اقدام به انتشار اطلاعیه ای در یکی از روزنامه های پر تیراژ نموده و از شرکت های معتبر دعوت به شرکت می نماید، البته به منظور سهولت در انجام این کار می توان از کاتالوگ ها یا اطلاعات نمایشگاه های مشابه استفاده نمود و طی نامه ای از شرکت های مورد نظر جهت شرکت در نمایشگاه دعوت به عمل آورد.

  • اطلاع رسانی از برگزاری نمایشگاه
  • تجار و صنعتگران به عنوان صف مقدم شرکت کنندگان نمایشگاه ها،باید از برنامه های نمایشگاه های داخلی و خارجی مرتبط آگاه بوده و از نتایج آن کاملا مطلع شوند. سازمان های متولی برگزاری نمایشگاه در هر کشور یا منطقه ای می بایست فهرست تمامی نمایشگاه های داخلی وخارجی از طریق پست یا پست الکترونیکی به اطلاع بازرگانان، صاحبان صنایع،اتحادیه ها و اتاق های بازرگانی ارسال نماید. همچنین درج آگهی های اختصاصی، اطلاع رسانی در جلسات مشترک بازرگانی می تواند از دیگر ابزار اطلاع رسانی درخصوص برگزاری نمایشگاه ها باشد.

  • ابزارهای تشویقی شرکت کنندگان
  • در اغلب کشورها برای تشویق صاحبان صنایع به شرکت در نمایشگاه ها و در راستای اهداف صادراتی آنها نوعی یارانه به آنان اعطا می شود. این یارانه ها دارای اشکال مختلفی می باشند،البته برخی از این یارانه ها ارتباطی مستقیم با برگزاری نمایشگاه نخواهند داشت ولی ابزارهای مهم تشویق صنعتگران و شرکت کنندگان محسوب می شود، از جمله احتساب هزینه های نمایشگاهی به عنوان هزینه های مالیاتی، بیمه، فعالیت های بازاریابی مقدماتی، کمک مالی به فعالیتهای بازاریابی وپرداخت بخشی از هزینه های اجاره غرفه ها، مخارج سفر، حمل بار، کرایه هتل، بازاریابان اعزامی، مترجم و هزینه های تبلیغاتی می تواند از ابزار تشویقی برای شرکت در نمایشگاه ها محسوب گردد.

    با ذکر مطالب فوق شاید این مطلب در ذهن خوانندگان متصور شود که در چنین صورتی هر شخص و یا شرکتی به خود اجازه خواهد داد تا با استفاده از هزینه دولتی در نمایشگاه های مختلف شرکت نماید،پاسخی که وجود دارد این است که در هنگام انتخاب شرکت ها یا موسسات متقاضی ترتیبات زیر می بایست اتخاذ گردد:

  • شرکت هایی انتخاب شود که کالاهای آنها قدرت رقابت صادراتی را داشته و از کیفیت مناسبی برخوردار باشند.
  • شرکت هایی که از نظر مدیریتی وبازاریابی تخصصی ضعیف بوده و امکان صادرات کالایشان وجود ندارد به نمایشگاه های خارجی را نیابند.
  • شرکت هایی که مدیران آنها علاقمند به مسافرت رایگان هستند و بدون در نظر گرفتن اهداف شرکت بدنبال پرستیژ خودشان هستند،پذیرفته نشوند.
  • شرکت هایی که محصولاتشان با سایر کالاها و یا اهداف برگزاری هم خوانی ندارد، کنار گذاشته شود.
  • به هر حال انتخاب شرکت هایی که برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی نموده اند، کاری دشوار است زیرا شرکت هایی که به دلایل مختلف محروم می شوند، با تصمیمات برگزار کننده و سازمان دهنده به طرق مختلف به مخالفت بر می خیزند، بنابراین ضوابط انتخاب شرکت ها باید کاملا مشخص و عینی باشد و صاحبان صنایع، بازرگانان و کلیه کسانی که متقاضی حضور در نمایشگاه هستند، ضمن اطلاع خود را با آن هماهنگ نمایند. به عنوان آخرین گام در برگزاری یک نمایشگاه آن است که اتتخاب افراد فعال برای نمایشگاه ها و اداره آنها، تا حدود زیادی به توانایی و حسن مدیریت سرپرست نمایشگاه و مدیران اجرایی شرکت های صادراتی و شناخت آنها از قابلیت های افراد زیردست خود بستگی دارد.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
مسابقه طراحی معماری 2018

مسابقه طراحی معماری 2018

دوشنبه 04 تير 1397 0 نظر

برندگان طراحی آسمانخراش مسابقه ایولو 2018

برندگان طراحی آسمانخراش مسابقه ایولو 2018

چهارشنبه 05 ارديبهشت 1397 0 نظر

مجله معماری ایولو (eVolo) طبق برنامه مسابقات هر ساله خود لیستی از برندگان طراحی آسمان خراش را معرفی نموده است. در حالی که این رقابت سیزدهمین سال برگزاری خود را سپری می کند چشم انداز بی نظیری از طراحی ...

تهران؛ مهمان ویژه‌ نمایشگاه جهانی دانشکده‌ معماری ملبورن

تهران؛ مهمان ویژه‌ نمایشگاه جهانی دانشکده‌ معماری ملبورن

سه شنبه 21 فروردين 1397 0 نظر

تهران؛ مهمان ویژه‌ نمایشگاه جهانی دانشکده‌ معماری ملبورن: نمایشگاه جهانی پروژه‌های معماری و شهرسازی دانشکده‌ی معماری و شهرسازی دانشگاه ملبورن استرالیا (GAP) Global Architecture Profiling در تاریخ ۲۸...

رتبه 54 ایران در بین 97 کشور برتر جایزه A Design

رتبه 54 ایران در بین 97 کشور برتر جایزه A Design

يکشنبه 27 اسفند 1396 0 نظر

مسابقات معماری A Design Award پایان هر سال 97 کشور را که بهترین فعالیت را در حوزه طراحی، هنر و معماری داشته اند را معرفی می کند. در این رتبه بندی ایالات متحده بار دیگر رتبه اول را در زمینه طراحی بین 9...

فراخوان مسابقه 24H، مسابقه ای فراتر از خلاقیت

فراخوان مسابقه 24H، مسابقه ای فراتر از خلاقیت

دوشنبه 14 اسفند 1396 0 نظر

موضوع: مسابقه 24 ساعته - دوره ی 23- bigData نوع مطلب: اعلامیه مسابقه (ایده ها) برگزارکننده: Ideasforward آخرین مهلت ثبت نام: 18 فروردین (7 آوریل) 11:49 قبل از ظهر (London GMT + 0:00) آخرین مهلت ارسال...

پروژه های خود را در جایزه فستیوال معماری 2018 ثبت کنید

پروژه های خود را در جایزه فستیوال معماری 2018 ثبت کنید

سه شنبه 08 اسفند 1396 0 نظر

وقت آن است که زمان بندی طراحی و اجرای پروژه های خود را آغاز کنید. جشنواره بین المللی معماری (World Architecture Festival Awards) در 11 سالگی خود به سر می برد و این بار توسط مسئولین آمستردام را به عنوا...

ساختمان «اُرسی‌خانه»، فینالیست و نامزد دریافت جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال ٢٠١٧

ساختمان «اُرسی‌خانه»، فینالیست و نامزد دریافت جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال ٢٠١٧

شنبه 07 بهمن 1396 0 نظر

ساختمان «اُرسی‌خانه»، فینالیست و نامزد دریافت جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال ٢٠١٧ در کشور امارات متحده عربی شد. این ساختمان؛  اثر استودیوی معماری کیوانی و همکاران است و معماران این پروژه نیما کیوانی و ...

مسابقه طراحی نمای ادراری

مسابقه طراحی نمای ادراری

شنبه 07 بهمن 1396 0 نظر

متریال پنل نورانی CELESTE

متریال پنل نورانی CELESTE

دوشنبه 11 دي 1396 0 نظر

متریال پنل نورانی CELESTE یک بوم شیشه ای یا رزین بوده که می توان نور را به صورت یک خاصیت رسانه ای در آن به کار برد. این محصول به یک نور پس زمینه فعال شده و عمق و کیفیت بی نظیری را ارائه می دهد و در بس...

نمایش انرژی های نو و تکنولوژی های نوین ساختمان در نمایشگاه محیط زیست تهران

نمایش انرژی های نو و تکنولوژی های نوین ساختمان در نمایشگاه محیط زیست تهران

پنجشنبه 05 اسفند 1395 0 نظر

شرکت راهکار تجارت مدیریت کوشا از روز جمعه ۶ اسفند ماه به صورت همزمان مجری دو نمایشگاه بین المللی محیط زیست و انرژی های نو، تجدید پذیر، بهره وری و صرفه جویی و نمایشگاه نما، سازه و تکنولوژی های نوین ص...

24/7 Help center

روش‌های مختلف پرداخت

برای راحتی و اطمینان شما پردخت مطمئن و امن با استفاده از همه کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب و یا پرداخت در محل را فراهم آورده ایم.

24/7 Help center

تحویل سریع

بلوط با ارسال سریع‌ و پرداخت در محل، لذت خریدی متفاوت را برای شما فراهم کرده است تا اسوده و راحت خرید نمایید

24/7 Help center

24/7 خدمات پس از فروش

جهت راحتی شما کارفرمایان و خریدارن در هفت روز هفته به صورت 24 ساعت پاسخگوی شما عزیزان هستیم

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بلوط می باشد.