ابعاد و آثار صنعت نمایشگاهی

ابعاد و آثار صنعت نمایشگاهی

امروزه نمایشگاه ها نقش بسزایی در عرصه های مختلف ایفا می کنند و یک ابزار قوی برای تبلیغ و ارائه خدمات محسوب می شوند ، این مقاله در مورد تاثیر نمایشگاه ها در عرصه های مختلف مانند بازرگانی ، تجارت و غیره کوشش می کند .....

کد : 1179
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مهر 1394
print
نظرات : 0

ابعاد و آثار صنعت نمایشگاهی

دردنیای معاصر از نمایشگاه ها و مجموعه ای از فعالیت هایی که منجر به شکل گیری و برگزاری آن می شود تحت عنوان صنعت نمایشگاهی یاد می گردد. چرا که صنعت صرفاً به تغییر شکل مواد اولیه با استفاده از ماشین آلات و ابزار و تبدیل آن به محصولات مورد استفاده در زندگی روزمره اطلاق نمی شود بلکه مجموعه فنـون مدیریتی و نرم افزارهاییکه بتواندبابه کارگیری ابزارو روش های اولیه درسایه بهره گیری ازنیروی اندیشه موجب پدید آوردن و یا ارتقاء بازده اقتصادی در زمینه ها ی اقتصادی گردد نیز صنعت محسوب می شود.

امروزه در کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه، امارات متحده عربی ، هنگ کنگ و سنگاپور که فعالیت های نمایشگاهی درآنها رونق بسیار داشته و به طور رقابت آمیزی در این عرصه فعالیت می نمایند ، سازماندهی و برپایی نمایشگاه ها درآمدهای سرشاری را به ارمغان می آورد . علاوه بر این فعالیت های نمایشگاهی موجبات پویایی سایر بخش های اقتصادی را نیز فراهم می نمایند. به طوری که بهره گیری ازروش ها و تکنیک های علمی مبتنی بر برنامه ریزی هدفمند و جامع در فرآیند برپایی و استفاده از نتایج برگزاری نمایشگاه ها می تواند نوید بخش رونق اقتصادی در دوره رکود باشد و یا منجر به رشد اقتصادی در مرحله رونق گردد.

نمایشگاه ها ، مهمترین ابزار بازاریابی و ارتباطات تجاری

براساس بررسی های انجام شده کشورآلمان از لحاظ برگزاری نمایشگاه های بین المللی تجاری ، سرآمد کشورهای جهان محسوب می شود و قریب دو سوم نمایشگاه های تجاری مهم دنیا در این کشوربرپا می گردد براساس نتایج بررسی هایی که توسط انجمن صنعت نمایشگاهی آلمان (AUMA) منتشر گردیده است موسسات و شرکت های آلمانی نمایشگاه های تجاری را یکی از مهمترین ابزار بازاریابی و ارتباطات تجاری بنگاه به بنگاه به حساب می آورند. فعالیت های تجاری در آلمان نه تنها از نمایشگاه های تجاری داخل کشور بهره می گیرد بلکه از نمایشگاه های تجاری مهم خارجی نیز به منظور بازاریابی صادراتی بهره مند می گردد.

نمایشگاه ها، مرکز تبادل اطلاعات

دانش فنی و بررسی های تجاری یکی از نتایج مهم برپایی نمایشگاه ها پدید آمدن فرصت های بی دلیل به منظور دستیابی سریع، کم هزینه و سهل تر به اطلاعات مورد نیاز بخش های تجاری صنعتی دردستیابی سریع، کم هزینه وسهل تر به اطلاعات مورد نیازبخش های تجاری صنعتی درخصوص یک یاچند حوزه مرتبط است. نمایشگاه ها فرصت های مناسبی را به منظور انجام مطالعات و بررسی های اقتصادی ، تحقیقات بازاریابی و سنجش مخاطبیـن به دست می دهند چـرا که خصیصه متمرکـزسـازی نمایشگـاه ها به این معنـا که جمعـی ازدست اندرکاران و متخصصین یک یا چند حوزه خدماتی یا صنعتی را دریک محدوده خاص زمانی و مکانی گرد هم می آورند، بستر مطلوبی را جهت انجام مطالعات علمی با استفـاده بهینه از زمـان و هزینه مهیـا می سازد. لـذا می توان گفت که نمایشگاه ها یکی از ارکان مهم تبادل اطلاعات و آگاهی های علمی و فنی کشورهای مختلف جهان و برپایی آن صرف نظر از فراهم آوردن موجبات ارتباطات مستقیم دست اندرکاران بخش های صنعتی و خدماتی و مخاطبین آنها و معرفی دستاوردهای کشورها به بازارهای بین المللی، پدیدآورنده فرصتی طلایی جهت آشنایی با آخرین تحولات و توانمندی های تکنولوژیک , علمی و صنعتی جهان و ارزیابی آن می باشد.

نمایشگاه ها، توسعه دهنده گردشگری و اشتغال ملی

برپایی نمایشگاه ها بویژه در سطوح منطقه ای و بین المللی از جنبه های مختلف موجبات پویایی اقتصاد بومی را فراهم می سازد که از جمله آن کمک به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال ملی است.

قریب نیمی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه ها از کشورهای مختلف جهت مشارکت در نمایشگاه های آلمان به این کشور عزیمت می نمایند که یک سوم از این تعداد نیز از کشور غیر اروپایی کشورهای خارجی به این کشور می آیند که از این تعداد بیست درصدشان از کشورهای غیراروپایی هستند. پر واضح است که برپایی نمایشگاه های تجاری در این کشور علاوه بر تاثیری که به عنوان نتایج مستقیم برپایی نمایشگاه ها در شکوفایی اقتصادی این کشور برجای می گذارد به نحو موثری به توسعه صنعت گردشگری و رونق مشاغل وابسته (AUMA) از طریق برگزاری نمایشگاه های تجاری در این کشور سالانه قریب دویست و پنجاه هزار فرصت شغلی پابرجا مصون می ماند.

لذا توسعه صنعت نمایشگاهی، خود موتور محرکه و عامل پویایی بخش های مختلف اقتصاد بومی و ملی به شمار می رود. امروزه مبحث گردشگری نمایشگاهی در جهان از اهمیت قابل توجهی برخوردار شده است. چرا که در نتیجه برگزاری نمایشگاه های تجاری به ویژه نمایشگاه هایی که دارای ماهیت بین المللی هستند اعم از تخصصی و عمومی فرصت مناسبی جهت حضورفعالان بخشهای صنعتی وخدماتی خارجی، هیات های بازرگانی خارجی و تورهای بازدید پدید می آیند که این امر موجب ورود ارز به کشور و رونق بخش های مختلف می گردد. این امرحتی درخصوص نمایشگاه هایی که در سطح ملی و در مراکز مختلف کشورها برگزار می گردد.

البته در سطحی محدودتر صدق می کند که چرا که موجب توسعه گردشگری داخلی و رشد اقتصاد بومی محل برگزاری می شود. از آنجا که برپایی یک نمایشگاه نتیجه فعالیت و استفاده از توان دست اندرکاران بخش های مختلف است لذا منجر به ارتقاء سطح اشتغال نیز می گردد. نمایشگاه ها، ایجاد کننده رقابت های سالم داخلی و بین المللی خصیصه ذاتی نمایشگاه ها گرد هم آوردن بخش های مختلف خدماتی و صنعتی در یک یا چند حوزه مختلف در محدوده خاص زمانی و مکانی است که این به نوبه خود نوعی رقابت را میان تولید کنندگان و عرضه کنندگان و صاحبان بخش های صنعتی و خدماتی به وجود می آورد و آنها را ترغیب می نماید تا با کسب فن آوری روز آمد واستانداردهای بین المللی تلاش بیشتری را درجهت افزایش تولیدات و یا ارائه خدمات بازارهای جهانی به انجام می رسانند و از شیوه های نوین بازاریابی جهت دستیابی به بازارهای جدید بهره مند گردند.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
مسابقه طراحی معماری 2018

مسابقه طراحی معماری 2018

دوشنبه 04 تير 1397 0 نظر

برندگان طراحی آسمانخراش مسابقه ایولو 2018

برندگان طراحی آسمانخراش مسابقه ایولو 2018

چهارشنبه 05 ارديبهشت 1397 0 نظر

مجله معماری ایولو (eVolo) طبق برنامه مسابقات هر ساله خود لیستی از برندگان طراحی آسمان خراش را معرفی نموده است. در حالی که این رقابت سیزدهمین سال برگزاری خود را سپری می کند چشم انداز بی نظیری از طراحی ...

تهران؛ مهمان ویژه‌ نمایشگاه جهانی دانشکده‌ معماری ملبورن

تهران؛ مهمان ویژه‌ نمایشگاه جهانی دانشکده‌ معماری ملبورن

سه شنبه 21 فروردين 1397 0 نظر

تهران؛ مهمان ویژه‌ نمایشگاه جهانی دانشکده‌ معماری ملبورن: نمایشگاه جهانی پروژه‌های معماری و شهرسازی دانشکده‌ی معماری و شهرسازی دانشگاه ملبورن استرالیا (GAP) Global Architecture Profiling در تاریخ ۲۸...

رتبه 54 ایران در بین 97 کشور برتر جایزه A Design

رتبه 54 ایران در بین 97 کشور برتر جایزه A Design

يکشنبه 27 اسفند 1396 0 نظر

مسابقات معماری A Design Award پایان هر سال 97 کشور را که بهترین فعالیت را در حوزه طراحی، هنر و معماری داشته اند را معرفی می کند. در این رتبه بندی ایالات متحده بار دیگر رتبه اول را در زمینه طراحی بین 9...

فراخوان مسابقه 24H، مسابقه ای فراتر از خلاقیت

فراخوان مسابقه 24H، مسابقه ای فراتر از خلاقیت

دوشنبه 14 اسفند 1396 0 نظر

موضوع: مسابقه 24 ساعته - دوره ی 23- bigData نوع مطلب: اعلامیه مسابقه (ایده ها) برگزارکننده: Ideasforward آخرین مهلت ثبت نام: 18 فروردین (7 آوریل) 11:49 قبل از ظهر (London GMT + 0:00) آخرین مهلت ارسال...

پروژه های خود را در جایزه فستیوال معماری 2018 ثبت کنید

پروژه های خود را در جایزه فستیوال معماری 2018 ثبت کنید

سه شنبه 08 اسفند 1396 0 نظر

وقت آن است که زمان بندی طراحی و اجرای پروژه های خود را آغاز کنید. جشنواره بین المللی معماری (World Architecture Festival Awards) در 11 سالگی خود به سر می برد و این بار توسط مسئولین آمستردام را به عنوا...

ساختمان «اُرسی‌خانه»، فینالیست و نامزد دریافت جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال ٢٠١٧

ساختمان «اُرسی‌خانه»، فینالیست و نامزد دریافت جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال ٢٠١٧

شنبه 07 بهمن 1396 0 نظر

ساختمان «اُرسی‌خانه»، فینالیست و نامزد دریافت جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال ٢٠١٧ در کشور امارات متحده عربی شد. این ساختمان؛  اثر استودیوی معماری کیوانی و همکاران است و معماران این پروژه نیما کیوانی و ...

مسابقه طراحی نمای ادراری

مسابقه طراحی نمای ادراری

شنبه 07 بهمن 1396 0 نظر

متریال پنل نورانی CELESTE

متریال پنل نورانی CELESTE

دوشنبه 11 دي 1396 0 نظر

متریال پنل نورانی CELESTE یک بوم شیشه ای یا رزین بوده که می توان نور را به صورت یک خاصیت رسانه ای در آن به کار برد. این محصول به یک نور پس زمینه فعال شده و عمق و کیفیت بی نظیری را ارائه می دهد و در بس...

نمایش انرژی های نو و تکنولوژی های نوین ساختمان در نمایشگاه محیط زیست تهران

نمایش انرژی های نو و تکنولوژی های نوین ساختمان در نمایشگاه محیط زیست تهران

پنجشنبه 05 اسفند 1395 0 نظر

شرکت راهکار تجارت مدیریت کوشا از روز جمعه ۶ اسفند ماه به صورت همزمان مجری دو نمایشگاه بین المللی محیط زیست و انرژی های نو، تجدید پذیر، بهره وری و صرفه جویی و نمایشگاه نما، سازه و تکنولوژی های نوین ص...

24/7 Help center

روش‌های مختلف پرداخت

برای راحتی و اطمینان شما پردخت مطمئن و امن با استفاده از همه کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب و یا پرداخت در محل را فراهم آورده ایم.

24/7 Help center

تحویل سریع

بلوط با ارسال سریع‌ و پرداخت در محل، لذت خریدی متفاوت را برای شما فراهم کرده است تا اسوده و راحت خرید نمایید

24/7 Help center

24/7 خدمات پس از فروش

جهت راحتی شما کارفرمایان و خریدارن در هفت روز هفته به صورت 24 ساعت پاسخگوی شما عزیزان هستیم

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بلوط می باشد.